måndag 9 februari 2015

Brudmässan

I lördags kom jag till salongen lite tidigare för att förbereda mig inför brud/bröllopsmässan. Sprang och köpte lösögonfransar i sista minuten bland annat. Min modell kom halv 12 och jag började med att göra håret. Det tog nog ett par timmar men till slut blev fjärilen perfekt! Sedan gjorde jag fest-makeupen som jag nu kommer att beskriva lite noggrannare.

Började med foundation, puder och concealer. Därefter fokuserade jag på ögonen. Applicerade först basögonskugga som var ljusbrun, sedan blandade jag brun och violett och applicerade det, sedan svart och violett och fade'ade sedan ihop dessa färger. Blandade sedan skimrande persikofärg med vitt och applicerade det. Därefter blev det eyeliner med lång vinge,mascara och lösögonfransar. Efter det fortsatte jag med ansiktet och fyllde i ögonbrynen och gjorde en lätt highligt under ögonen och lite kraftigare konturer vid kindbenen. Sedan satte jag en lite svagare rouge och nuderosa läppstift eftersom make-upen var mest fokuserad på ögonen.

Klockan 3 började mässan. Där Artistica hade sitt bord stod jag och min modell satt framför en spegel. Berättade för folk om uppsättningen och jag blev också intervjuad från Pohjalainen. Blev även fotograferad då jag fixade min modells hår vilket kom med i dagens tidning online hihi.



Min vackra modell Nina! :)

1 kommentar:

  1. Hej Jessika, va roligt😃 att du var med på brudmässan, snygg frisyr och make up, fint jobb! Måste kolla tidningen nu

    SvaraRadera